Publicat de: romanianwellness | Iulie 1, 2013

Sa ne cunoastem pe noi insine

Partea I Sedinta 2: Sa ne cunoastem pe noi insine

woman-in-therapy-session

Pentru Sedinta 1  click aici

Salut! Cum te simti azi? Mi-ai urmat sfatul si te-ai oprit la prima parte, ca sa reflectezi, sau ai citit textul in continuare, daca tot era aici? Ok! indiferent ce alegere ai facut, daca esti aici e un semn ca nu doar ai parcurs prima sedinta de discutii, dar si ca te-ai regasit si vrei sa continui.

 Te felicit! E o decizie buna, care iti va aduce valoare in viata prin faptul ca te va ajuta sa te cunosti asa cum esti, si nu cum credeai sau iti inchipuiai ca esti. Stiu… e un dus rece, si poti sa te intrebi acum daca nu cumva mi-am propus sa iti zdruncin credintele si valorile, si sa te demotivez. Vreau sa-ti spun un lucru pe care nu toata lumea il digera cu usurinta:

  Sa fim OK nu inseamna sa acceptam cu seninatate tot ce ne pune viata inainte si sa zambim indiferent ce si cum,  nu inseamna neaparat sa fim veseli si zglobii, si sa ne manifestam optimismul in mod ostentativ ca sa vada colegii ce bine ne merge si ce bine ne adaptam in organizatie. Asta e o forma de a refuza realitatea, si de a ne crea una proprie si personala! Duce fie la izolare, fie la autosuficienta si la incredere in sine excesiva, fara un fundament solid! Este drumul cel mai scurt catre esec!

 Sa fim ok inseamna sa intelegem intocmai ce se intampla cu noi, ce se afla in jurul nostru si cum ne influenteaza viata, si sa fim atat de bine infipti in realitate incat sa putem razbate si tot odata sa putem sa traim in echilibru si implinire sufleteasca.

 Sa revenim la tema discutiei, si sa facem un rezumat al zilei de ieri:

Am vorbit despre ce este dezvoltarea personala, si anume un proces pornit din interiorul nostru, ca urmare a unei alegeri facute de noi, prin care ne imbunatatim si crestem abilitatile, fiind astfel capabili sa facem lucruri noi, sau sa facem lucrurile pe care le-am facut dintotdeauna insa intr-un mod diferit, care sa ne aduca rezultate mult mai bune si echilibru si implinire personala.

Am vorbit despre cunoastere, si am stabilit ca pentru a ne cunoaste nu trebuie sa privim catre exterior catre dovezi ale existentei noastre, ci catre interior catre ceea ce gandim, ceea ce simtim, ceea ce ne dorim, si ceea ce facem. Am uitat sa pun aici un factor foarte important, si care face parte din viata noastra a tuturora, fiind definitorie in anumite ipostaze pentru fiecare dintre noi: TEAMA!

 Cand la randul meu, la fel ca multi altii, am descoperit care este legatura dintre dorinta si teama, am emis urmatoarea judecata personala:

“Oamenii sunt condusi in viata de doua forte majore: Dorinta, si Teama; cu cat te temi mai mult, cu atat iti doresti mai putin

 … Dar o sa revenim mai tarziu asupra ideii de teama, pentru ca isi va avea si ea locul de cinste in povestea noastra.

Am mai discutat despre cunoasterea noastra si despre cum trebuie sa parcurgem etapele cunoasterii.

V-am rugat sa va notati pe o hartie aceste intrebari, si raspunsurile la fiecare in parte:

  1. Ce anume va doriti? Care este dorinta cea mai arzatoare care va determina existenta? Este ea legata de persoana voastra sau de cineva din exterior? Care sunt, in ordinea importantei cele mai importante 3 lucruri pe care le doriti?
  2. Acum urmatoarea intrebare: Care sunt lucrurile pe care le faceti cel mai frecvent? Care va sunt tabieturile si ritualurile zilnice? Si aici am rugamintea sa faceti o lista, in ordinea preferintelor a 7 lucruri pe care le faceti in mod curent si va marcheaza existenta.
  3. Si acum, ceea ce traiti: Care sunt starile emotionale cele mai frecvente pe care le traiti?

Si aici o sa incerc sa va “ghidez” catre cateva stari si sentimente definitorii pentru natura umana:

Smerenie, Iubire, Bucurie, Mandrie, Recunostinta, Satisfactie, Multumire, Liniste sufleteasca, Consolare, Indiferenta, Plictiseala, Nemultumire, Frustrare, Revolta, Resemnare, Conflict, Dusmanie, Vanitate

Alegeti care din aceste sentimente sunt determinante pentru ceea ce traiti in fiecare zi, si punetile in antiteza in functie de ponderea si intensitatea lor astfel: Cele mai puternice si determinante in stanga, si cele mai putin evidente in dreapta.

Daca nu ati notat intrebarile de mai sus si nu ati scris inca raspunsurile pana acum, va rog sa le notati acum, pentru ca este singurul mod de a continua cu folos aceasta experienta.

Cititile cu atentie… recititi si subliniati raspunsurile pe care le-ati scris voi insiva, si care recitindu-le v-au tulburat si v-au surprins. Acelea sunt punctele “calde” la care aveti de lucrat.

Faceti pentru sentimentele si trairile voastre acea impartire in doua cadrane, unul in stanga si unul in dreapta, treceti in cadranul din stanga sentimentele cele mai frecvente pe care le traiti, si cantariti dupa calitatea sentimentelor voastre (pozitive sau negative) care este starea in care traiti majoritatea timpului.

Subliniati acum pe cele pe care le traiti cu maxima intensitate, si scrieti-le separat intr-o alta coloana, tot pe partea stanga.

Acum, pe aceasta coloana cu sentimentele traite la intensitate ridicata, notati gandurile care va provoaca acele sentimente, pozitive sau negative… pentru ca sentimentele pe care le traim sunt in directa corelatie cu calitatea gandurilor care au produs aceste sentimente. Calitatea sentimentelor noastre este oglinda fidela a calitatii gandurilor noastre…. aceasta este o observatie stiintifica a generatii intregi de psihologi, si nu plasmuire de-a imaginatiei mele… ganditiva la asta… calitatea sentimentelor noastre este in directa corelatie cu calitatea gandurilor care au generat aceste sentimente.

Recititi notitele voastre, si incepeti sa scrieti pe o alta foaie, in paralel cu ceea ce ati notat deja, ceea ce doriti sa fiti, varianta pe care visati sa o traiti. De data aceasta, scrieti cum v-ar placea sa fiti, folosind aceiasi cale si aceiasi modalitate in care ati notat si raspuns la intrebarile mele. Daca va vine mai usor, puteti sa folositi un tabel excel, si sa notati pe calculator… faceti cum doriti si cum va vine mai bine, dar faceti acest lucru.

Acum scrieti deasupra listei la care mi-ati raspuns la intrebari: Ceea ce am fost pana azi

Scrieti de asemenea pe lista in care ati notat in aceiasi maniera cum v-ar placea sa fiti: Ceea ce voi deveni in timp, incepand de astazi, din acest moment.

Asezati cele doua liste una langa cealalta, insa de data aceasta inversat. In partea stanga lista cu ceea ce veti deveni in timp, si in partea dreapta lista cu ceea ce sunteti in acest moment.

Ok, ne oprim aici azi, urmand sa revin pentru sedinta in zilele ce vor urma.

Reclame

Responses

  1. […] Citeste aici si sedinta 2 […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: